پیشنهاد فروش خودرو مدل ب ام و 335i کروک 2012
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدل ب ام و 335i کروک 2012

 

مدل سدان سری 3 برای سال 2012، کاملاً جدید است، اما سایر مدل‌ها تغییری نکرده‌اند. با این وجود، مدل ثابت‌قدم بی‌ام‌و، همچنان به عنوان یک خودروی لوکس میان‌رده خواستنی و کامل، باقی خواهد ماند.

 

 

  • نقاط قوت

تعادل عالی بین فرمان‌پذیری و سواری، پیشرانه پیشرانه قدرتمند و قابل قبول، اتاق سطح بالا، چهار نوع بدنه، طراحی زیبا برای مدل سقف متحرک.

 

  • نقاط ضعف

فضای کم قسمت بار، امکانات سفارشی گران‌قیمت، گیرایی کمتر رانندگی این مدل نسبت به سایر نمونه‌ها.

 

 

  • موارد جدید در مدل 2012

مدل سدان این خودرو، برای سال 2012 کاملاً از نو طراحی شده است. این موارد شامل: ظاهر به‌روزتر، فضای بیشتر داخلی و پیشرانه و جعبه‌دنده جدید که قدرت بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت را اقتصادی‌تر می‌کنند. سایر مدل‌های این سری، بدون تغییر و با همان شکل و شمایل نسل قبلی، باقی مانده‌اند.

 

 

  • معرفی

یک چیز خوب را خراب نکنید. می‌توانید تصور کنید که این واژگان در بالای سر مهندسین و طراحان مدل 2012 آویخته شده است. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم، این مدل در طول پنج نسل گذشته خود با وجود مشتریان وفادار، فروش فوق‌العاده و تعریف و تمجیدهای بی‌شماری که از آن شده، یک افسانه است. این خودرو، همیشه یک معیار سنجش برای سایر خودروهای هم‌قیمت خود بوده است؛ به‌عبارت‌دیگر، وقتی‌که یک نمونه جدید از سری 3 معرفی می‌شود، اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است.

شرکت بی‌ام‌و برای امسال، تنها مدل سدان را معرفی می‌کند. سایر نمونه‌های این خودرو که مدل‌های خوبی هم هستند، بدون تغییر باقی مانده‌اند. ظاهر تکامل‌یافته نمونه سدان، کاملاً از سری 5 به عاریت گرفته شده است؛ اما همچنان می‌توانید دماغه سنتی سری 3 را درآن ببینید، چراغ‌جلوهای آن‌هم با جلوپنجره‌های دوتکه و معروف بی‌ام‌و، هم‌خوانی دارند. طراحی داخلی آن‌هم، ظاهر جذاب‌تری نسبت به گونه‌های قبلی دارد. اضافه شدن سه سطح از امکانات، تحت عنوان‌های Luxury، Sport و Modern، رنگ‌بندی‌های متفاوت و مواد تزئیناتی بیشتری را به این مدل اضافه می‌کنند که توانایی‌های شخصی‌سازی آن را بالا می‌برد.

این مدل جدید، اندازه بزرگ‌تری نسبت به مدل فعلی دارد و درعین‌حال، وزنش از آن کمتر است، این ویژگی را مدیون استفاده از آلومینیوم بیشتر در فنرهای اصلاح شده خود است. فرمان‌پذیری این خودرو اکنون به صورت الکترونیکی، کنترل می‌شود؛ این موضوع به مصرف سوخت اقتصادی‌تر کمک می‌کند. هرچند که کمی از آن حس همیشگی فرمان‌پذیری در این خودروها را کاسته است. همچون سایر مدل‌های جدید بی‌ام‌و، این خودرو هم از سیستم کنترل پویایی رانندگی، بهره می‌برد که راننده را قادر می‌سازد تا بین چهار حالت رانندگی، یکی را انتخاب کند؛ این حالت‌ها بر عکس‌العمل سوپاپ‌ها، فرمان‌پذیری و الگوی تعویض دنده‌های جعبه‌دنده خودکار، تأثیر می‌گذارند.

زیر کاپوت مدل پایه 328i، پیشرانه تنفس طبیعی خطی شش سیلندر جای خود را به یک موتور توربوشارژ شده چهار سیلندر که قدرت و گشتاور بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت آن را هم به شکل باورنکردنی کاهش می‌دهد؛ داده است. شاید طرف‌داران این خودرو، با دیدن موتور چهار سیلندر، آزرده‌خاطر شوند، اما باید بگوییم که این نمونه، نسبت به مدل قدیمی‌تر، سریع‌تر و بسیار کارآمدتر است. شاید این افراد، از شنیدن اینکه پیشرانه توربوشارژ شده خطی شش سیلندر مدل 335i، همچنان پابرجاست؛ خوشحال شوند. یک جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته جدید و یک سیستم استارت/استاپ که مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، تغییرات حاصل از رانشگرها را دور نگه می‌دارند.

در بخش‌های بسیاری از این خودرو، شاهد طراحی‌های مجدد، برای بهتر کردن مدل سال 2012 هستیم که رقابت با این خودرو را از پیش هم، دشوارتر ساخته است. آئودی A4 و S4، اینفینیتی G و مرسدس بنز کلاس سی، رقبای جدی این خودرو هستند. هر یک از این خودروها، مدل‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند که اکثراً، دارای جذابیت یکسانی هستند. بااین‌همه، حتی اگر بی‌ام‌و تصمیم بگیرد که خرابکاری کند، باز هم برنده این رقابت، سری 3 است.

 

 

  • اتاق‌ها، مدل‌ها و امکانات

مدل سال 2012، با تمامی اتاق‌های سدان، کوپه، کروکی با سقف فلزی و استیشن، عرضه خواهد شد. به جز مدل سدان، سایر نمونه‌ها، با همان ویژگی‌های نسل قبلی ارائه خواهند شد.

مدل موردعلاقه عموم مردم، در ظاهر 328i، نمایان خواهد شد. حداقل امکاناتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است عبارت‌اند از: رینگ‌های 17 اینچی آلیاژدار، تنظیمات قابل‌تغییر راننده، چراغ‌جلوهای خودکار، چراغ‌های مه شکن، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، کروز کنترل، سیستم تنظیم دمای خودکار دوگانه، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان تلسکوپی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت دستی، روکش‌های چرم مصنوعی مرغوب وینیلی، روکش چرمی فرمان، قابلیت اتصال گوشی از طریق بلوتوث، رابط کاربری الکترونیکی iDrive و یک سیستم صوتی با کیفیت که قابلیت پخش CD، رادیوی HD، ورودی AUX و یک رابط آی‌پاد و USB دارد.

مدل دودرب با فنربندی مخصوص اسپورت و مدل کروک با سقف متحرک مستحکم و 10 حالت تنظیم با حافظه برای صندلی‌های جلو، متمایز می‌شوند. هر دو مدل دودرب، دارای چراغ‌جلوهای تطابق‌پذیر زنون و صندلی‌های عقب با قابلیت خم شدن، هستند. مدل‌های استیشن از سدان‌ها به وسیله تجهیزاتی از قبیل رینگ‌های 16 اینچی آلیاژدار، سقف سرتاسر شیشه‌ای، بدون ورودی AUX، USB و iPod برای سیستم صوتی؛ تمیز داده می‌شوند. هیچ‌یک از مدل‌های ذکر شده در بالا، از ویژگی تنظیمات قابل‌تغییر مخصوص راننده و یا بلوتوث بهره نمی‌برند؛ البته مورد آخر قابل سفارش‌دهی است.

مدل 335i، از پیشرانه قدرتمندتری استفاده می‌کند که به جز مدل استیشن برای تمامی مدل‌های دیگر قابل‌دسترسی است. به مدل سدان، موارد زیر را هم اضافه کنید: رینگ‌های 18 اینچی آلیاژدار، چراغ‌جلوهای تطابق پذیر زنون، نوربالای خودکار، سانروف، صندلی‌های جلوی برقی با قابلیت تنظیم هشت حالته و قابلیت تنظیم چهارحالته برای گودی کمر و همچنین، یک آینه وسط با قابلیت خودکار ایجاد حالت شب. مدل کوپه و کروک، از امکانات یکسانی (به جز آیینه‌های حالت شب خودکار و نور بالای خودکار) بهره می‌برند. مدل‌های کروکی، روکش‌های صندلی چرم با قابلیت دفع حرارت، دارند.

مدل 335i، در نمونه‌های کوپه و کروکی از پیشرانه ارتقا یافته، اگزوزهای اسپورت، فنرهایی با ویژگی‌های اسپرت‌گونه بیشتر، رینگ‌های 17 اینچی، عناصر زیبایی منحصربه‌فرد، صندلی‌های اسپرت و فرمان اسپورت، بهره می‌برند.

اکثر امکانات و ویژگی‌های مختص به مدل‌های مختلف، قابل‌استفاده برای یکدیگر هستند. امکانات بسیار دیگری هم وجود دارند که به صورت جزئی و کلی، قابل سفارش‌دهی هستند. این امکانات عبارت‌اند از: رینگ‌های بزرگ‌تر، سیستم پارک خودکار (مدل سدان)، سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو، حسگر پارک، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فرمان فعال، صندلی‌های جلوی مجهز به گرم‌کن، صندلی‌های عقب مجهز به گرم‌کن (تنها در مدل سدان)، فرمان مجهز به گرم‌کن، سایبان برقی عقب برای مدل کوپه، سیستم ارتباط اضطراری کمکی بی‌ام‌و که شامل بلوتوث هم می‌شود، سیستم ناوبری همراه با رابط کاربری iDrive، نمایشگر روی شیشه تنها برای مدل سدان، رادیوی ماهواره‌ای و سیستم صوتی ساراوند Harman Kardon.

و در پایان، مدل سدان، قابلیت استفاده از امکانات سه سطح Luxury، Sport و Modern را دارد که هر کدام از آن‌ها، رینگ‌های متفاوت، رنگ‌بندی‌های جدید، تزیینات مختلف، صندلی‌ها، فرمان و حتی تنظیمات جدید برای سیستم تعلیق را به همراه خواهند داشت.

 

 

  • سیستم انتقال نیرو و عملکرد

328i سدان، مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ شده چهار سیلندر است که 240 اسب بخار نیرو و 255 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده شش سرعته دستی به عنوان تجهیزات استاندارد این مدل شناخته می‌شوند و البته یک جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته هم به صورت سفارشی، در دسترس است. هر دوی آن‌ها با سیستم استارت/استاپ خودکار، همراه هستند که به هنگام ایستادن خودرو، پیشرانه آن را خاموش می‌کند تا سوخت کمتری مصرف شود. در آزمایش‌های عملکرد Edmunds، مدل مجهز به یک جعبه‌دنده دستی توانست تا سرعت خود را در مدت‌زمان 5.9 ثانیه، از صفر به 100 کیلومتر برساند. این میزان سریع‌تر از تمامی رقبای چهار سیلندرش است. سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده میزان سوخت مصرفی تقریبی این خاطره را در مسیرهای شهری و جاده‌ای، در هر 100 کیلومتر به ترتیب 9.5 لیتر و 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی، 8 لیتر با جعبه‌دنده خود کار است. این اعداد با جعبه‌دنده دستی، به ترتیب زیر می‌باشند: 10، 7 و 8 لیتر. تمامی این اعداد در کلاس موردنظر، استثنایی هستند.

328i کوپه، استیشن و کروک، از پیشرانه 3.0 لیتری خطی شش سیلندر، بهره می‌برند که قادر است 230 اسب بخار نیرو و 200 پوند فوت گشتاور، تولید کند. دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده دستی شش سرعته، از استانداردهای این خودرو هستند که البته جعبه‌دنده خودکار و سیستم چهارچرخ محرک، قابل سفارش هستند. شرکت سازنده مدعی است که مدل کوپه با جعبه‌دنده دستی، قادر است تا در مدت‌زمان 6.2 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند؛ سایر مدل‌ها و جعبه‌دنده‌ها، تقریباً یک ثانیه، کندتر از این نمونه خواهند بود. طبق تخمین سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری، جاده‌ای و به صورت ترکیبی با دیفرانسیل عقب بدون توجه به نوع جعبه‌دنده در مدل کوپه، 12.5، 8 و 10.5 لیتر است. مصرف سوخت سایر مدل‌ها و مدل‌های مجهز به چهارچرخ محرک، کمی بیشتر خواهد بود.

335i، بدون در نظر گرفتن اتاق‌های متفاوت، از یک پیشرانه 3.0 لیتری توربوشارژ شده شش سیلندر که قادر است 300 اسب بخار نیرو و گشتاور تولید کند، بهره می‌برد. تمامی مدل‌های این سری، از جعبه‌دنده و رانشر مشابه در مدل 328i، استفاده می‌کنند. شرکت بی‌ام‌و، تخمین می‌زند که مدل سدان این سری، بتواند سرعت خود را در زمان 5.4 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر برساند. در آزمایش‌های، Edmunds، مدل کوپه توانست زمانی سریع‌تر از آنچه اعلام شده است را به دست بیاورد. مصرف سوخت مدل سدان با جعبه‌دنده خودکار و جعبه‌دنده دستی، اعداد قابل توجه زیر را به ترتیب شهری، جاده‌ای و ترکیبی نشان می‌دهند: 10 لیتر، 7 لیتر، 9 لیتر و 11.5 لیتر، 7.5 لیتر، 10 لیتر. مدل کوپه هم با استفاده از دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده دستی، اعداد خوبی را نشان می‌دهد: 12 لیتر، 8 لیتر، 10 لیتر. مدل‌هایی که از جعبه‌دنده‌های خودکار و سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کنند، مصرف سوخت نسبتاً بیشتری بر اساس نوع اتاق، خواهند داشت.

335i، از پیشرانه تویین توربوشارژ 3.0 لیتری شش سیلندر استفاده می‌کند که 320 اسب بخار نیرو و 332 پوند فوت، گشتاور تولیدی آن است. به کمک یک اووربوست که فشار بیشتری ایجاد می‌کند، میزان گشتاور، موقتاً به 370 پوند فوت می‌رسد. جعبه‌دنده شش سرعته به صورت استاندارد برای این مدل نصب خواهد شد که البته جعبه‌دنده خودکار هفت سرعته دو کلاچه هم، به عنوان گزینه‌ای سفارشی، در دسترس خواهد بود. در آزمایش عملکرد Edmunds، مدل کوپه با جعبه‌دنده دستی، توانست سرعت خود را در مدت‌زمان پنج ثانیه، از صفرکیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت این خودرو با جعبه‌دنده دستی و خودکار، بدین قرار است: 12.5 لیتر، 9 لیتر، 11 لیتر و 13.5، 9.5 لیتر، 12 لیتر.

 

 

  • ایمنی

تمامی مدل‌های 2012 سری 3، دارای تجهیزات ایمنی از جمله: ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و اصطکاک، کیسه‌هواهای جانبی و پرده‌ای برای سرنشینان جلو است. مدل سدان از کیسه‌هواهای زانویی هم، برای سرنشینان جلو، بهره می‌برد. مدل کروکی، فاقد کیسه‌هواهای پرده‌ای است، اما در عوض کیسه هواهای جانبی تا قسمت سر سرنشینان باز می‌شوند و همچنین حلقه‌های ضد واژگونی هم برای این مدل در نظر گرفته شده است. سیستم کنترل پایداری با به کارگیری چندین ویژگی، به نحوی طراحی شده است که عملکرد ترمزگیری را بهبود بخشد، مواردی همچون پاک کردن و خشک‌کردن مکرر چرخه‌های ترمز به هنگامی‌که برف‌پاک‌کن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند و یا اِعمال ترمزگیری خفیف به هنگامی‌که راننده، پای خود را ناگهان از روی گاز، برمی‌دارد. سیستم تماس اضطراری بی‌ام‌و هم، قابل سفارش است.

در آزمایش ترمزگیری Edmunds، یک مدل 328i، با رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های تابستانی و در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، خط ترمز 35 متری از خود بر جای گذاشت؛ این میزان، یک عدد متوسط را نشان می‌دهد.

مؤسسه بیمه امنیت راه، در آزمایش تصادف از جلو، بغل و استحکام سقف، امتیاز «خوب» را به مدل سدان داد. مدل کروکی، امتیاز «خوب» را در تصادف از جلو به خود اختصاص داد؛ در تصادف از بغل هم، امتیاز «حداقل» قابل‌قبول را به خود اختصاص داد.

 

 

  • طراحی داخلی و ویژگی‌های خاص

مدل سدان، نسبت به سایر نمونه‌ها، مخصوصاً در قسمت‌های جلوداشبورد، درب‌ها و کنسول وسط، به‌روزرسانی‌های جدیدتری را به خود دیده است. زاویه‌های تیز و تزئینات چندلایه، جایگزین خطوط ساده و برآمدگی‌های نسل قبلی شده‌اند، برای آذین‌بندی داخل خودرو، از مواد مختلفی همچون، آلومینیوم و طرح چوب، استفاده شده است.

نشانه‌های همیشگی خودروهای بی‌ام‌و، یعنی، درجه‌های عقربه‌ای کلاسیک، ارگونومی محسوس و در کل، زیبایی هنری؛ همچنان به قوت خود باقی هستند. مدل سدان با سه سطح از امکانات، تحت عنوان‌های Luxury، Sport و Modern که رنگ‌بندی و تزئینات داخلی خودرو را تغییر می‌دهند، همراه خواهد بود. با این ویژگی‌ها، خودروی موردنظر شما به نمونه دلخواهتان، نزدیک‌تر خواهد بود.

صندلی‌های معمولی این خودرو، نرم و راحت هستند و این در حالی است که صندلی‌های اسپورت، بسیار راحت‌ترند. مواد مورداستفاده و کیفیت ساخت، استثنایی هستند؛ حتی روکش‌های چرم مصنوعی، بسیار راحت‌تر و بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود. روکش‌های ضد حرارت مدل بدون سقف، یک راه‌حل بسیار خوب برای خنک نگه‌داشتن پشت سرنشینان، هستند. رابط کاربری iDrive، زیبایی بصری بیشتری دارد و یکی از بهترین نوع آن‌هاست که حتی در مدل سدان، بهبودیافته و حالا مجهز به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی است که آن را شبیه به یک گوشی هوشمند، کرده است. این نمایشگر به شما کمک می‌کند تا در میان فهرست‌های متراکم بی‌ام‌و، گردش کنید. این موضوع زمانی واقعاً جالب می‌شود که بدانید، در صورت سفارش، این ویژگی‌ها به همراه سیستم ناوبری، ارائه خواهند شد.

صندلی‌های عقب این خودرو بدون در نظر گرفتن نوع اتاق، در میان سایر خودروهای لوکس میان‌رده، بسیار جا دارد هستند. در مدل سدان جدید که طول خودرو افزایش یافته است، مقداری فضای پای بیشتر برای سرنشینان جلو و عقب، فراهم شده است. فضای صندوق در مدل دودرب، معمولی است و این در حالی است که فضای صندوق مدل استیشن، 1727 لیتر است. در مدل کروک، وقتی‌که سقف، بسته است، فضای بار منطقی به شما ارائه می‌شود؛ اما در صورت باز شدن سقف، همان‌طور که انتظار می‌رود، از این فضا، به میزان قابل‌توجهی کاسته می‌شود؛ اما همچنان، امکان جا دادن یک چمدان چرخ‌دار متوسط و یا دو ساک کوچک، وجود دارد.

 

 

  •  تجربه رانندگی

با وجود یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ شده پایه، فرمان الکترونیکی، چندین حالت قابل تنظیم رانندگی و شاسی کاملاً جدید، تجربه رانندگی با مدل سدان کمی متفاوت‌تر از مدل‌های قبلی است. این خودرو، همچنان از عکس‌العمل بالایی برخوردار است، اما فرمان‌پذیری آن نسبت به مدل‌های قبلی، کمی افت کرده است. عاشقان رانندگی، به‌احتمال‌زیاد ترجیح می‌دهند که حس پویایی و تازگی مدل‌های کوپه و کروکی، کمی بیشتر از این حرف‌ها باشد. مدل سدان جدید، سواری بهتری دارد و همچنان به عنوان یک گزینه بسیار مناسب جهت مسافرت‌های طولانی، باقی خواهد ماند؛ این ویژگی‌ها را باید مدیون سواری نرم و اتاق آرام آن دانست؛ اما از نظر ویژگی‌های رانندگی استثنایی، باید گفت که دیگر این سری، آن خودروی چشمگیر کلاس اسپرت سدان نیست.

اما باید گفت که شکایتی از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ شده مدل 328i سدان، نداریم. این خودرو، شتاب‌گیری سریع‌تری دارد و آلودگی کمتری هم ایجاد می‌کند. بیشتر خریداران، از این پیشرانه راضی خواهند بود؛ اما باید نمونه قدیمی شش سیلندر خطی را هم تجربه کنید؛ مدل 335i، میزان گشتاور توربوی بسیار فراوانی را ایجاد می‌کند که قابل‌توجه است. مدل 335is، پا را از این هم فراتر می‌گذارد و به نظر وسوسه‌انگیزتر از بقیه، می‌رسد.

       

      

 

 





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: